Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden

ZoMindful & School voor Mindfulness & Communicatie (SvMC)

 

ZoMindful en SvMC staan beide geregistreerd onder de naam ZoMindful bij het Mindfulness Register en de VMBN. De opleidingen die op deze website worden vermeld, vallen onder het beheer van ZoMindful/SvMC. In de agenda van de MVMC-trainingen vind je ook trainingen van zelfstandig werkende trainers. Dit is duidelijk te herkennen doordat je voor meer informatie wordt doorgelinkt naar de website van de betreffende aanbieder. Er kunnen aangepaste algemene voorwaarden gelden van de trainer of het trainingsbureau dat de MVMC-training aanbiedt. Controleer daarom bij een training altijd de algemene voorwaarden van de betreffende aanbieder.

 

Artikel 1: Aanmelding voor een Opleiding of Training

Aanmelding voor een opleiding of training verloopt via vaste stappen en regels. Hieronder vind je alle benodigde informatie.

  1. Verwerking van je aanmelding
    Je meldt je aan door het aanmeldingsformulier op de pagina van de gekozen opleiding of training in te vullen en te verzenden. Na verzending ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres.
  2. Kennismakingsgesprek
    In geval van een opleiding vindt er geen kennismakingsgesprek plaats tenzij je hier behoefte aan hebt of de opleider o.b.v. aanmeldformulier nog vragen heeft over eerder genoten opleidingen, trainingen of mindfulness ervaring.

In geval van een training waarbij je nog niet eerder bij de trainer een training hebt gevolgd neemt de trainer contact met je op voor een telefonisch of virtueel kennismakingsgesprek. Dit gesprek is bedoeld om wederzijdse verwachtingen af te stemmen. Zowel de trainer als de geïnteresseerde kunnen na dit gesprek besluiten om de aanmelding niet tot deelname te laten overgaan. Indien de trainer besluit dat deelname niet mogelijk is, wordt dit tijdens of kort na het kennismakingsgesprek gecommuniceerd, tenzij anders afgesproken.

  1. Definitieve bevestiging en deelname
    Als beide partijen akkoord zijn met deelname, ontvang je een definitieve bevestiging van deelname en de factuur. Na betaling van de factuur is je deelname definitief en heb je een plek in de opleiding of training.

Artikel 2: Annulering

  1. Annuleringsvoorwaarden
    Na definitieve aanmelding geldt de volgende annuleringsregeling:
    • Er geldt een bedenkttijd van 14 dagen, na acceptatie van aanmelding. De bedenktijd vervalt na de 1e lesdag.
    • Tot zes weken voor de aanvangsdatum worden er geen annuleringsvoorwaarden in rekening gebracht.
    • Bij annulering tussen zes weken en vier weken voor aanvangsdatum wordt 10% van het cursusgeld in rekening gebracht.
    • Bij annulering tussen vier weken en twee weken voor aanvangsdatum wordt 15% van het cursusgeld in rekening gebracht.
    • Bij annulering tussen twee weken voor aanvangsdatum tot aanvang van de training of opleiding wordt 25% van het cursusgeld in rekening gebracht.
    • SvMC behoudt zich het recht voor om de opleiding te annuleren of te verplaatsen bij minder dan 8 deelnemers. Eventueel gedane betalingen worden in dat geval binnen 14 dagen na annulering teruggestort.

Artikel 3: Kosten en Materiaal

  1. Opleidingskosten
    De kosten voor de opleiding of training staan vermeld op de desbetreffende pagina van de website. Het trainingsmateriaal en de eventuele btw zijn inbegrepen, tenzij anders vermeld. Voor deelnemers met een beperkte draagkracht is mogelijk reductie bespreekbaar met de trainer.

Artikel 4: Vergoeding door Zorgverzekeraar

  1. Vergoeding
    Op onze website vind je een link naar de zorgwijzer waar je de vergoedingen door zorgverzekeraars voor mindfulnesstrainingen kan bekijken. Je bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van de vergoeding van jouw zorgverzekeraar. Voor MBSR trainingen bestaan op dit moment vergoedingsmogelijkheden, voor MVMC is dit (nog) niet het geval.

Artikel 5: Vertrouwelijkheid

  1. Persoonsgegevens
    De verstrekte persoonlijke gegevens en informatie tijdens het kennismakingsgesprek worden alleen gebruikt voor administratieve doeleinden en worden niet gedeeld met derden. Persoonlijke gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld.
  2. Vertrouwelijkheid van deelnemers
    Van elke deelnemer wordt verwacht dat persoonlijke informatie, gedeeld door mededeelnemers tijdens de opleiding of training, niet wordt gedeeld met derden.

Artikel 6: Disclaimer

  1. Eigen verantwoordelijkheid
    De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar deelname en de manier waarop oefeningen tijdens de opleiding of training worden uitgevoerd. Eventuele consequenties voor de gezondheid zijn de eigen verantwoordelijkheid van de deelnemer, en de trainer kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.
  2. Persoonlijke eigendommen
    De trainer opleider is niet verantwoordelijk voor het beheer of verlies van persoonlijke eigendommen tijdens de opleiding of training.

Klachtenregeling ZoMindful & SvMC

Artikel 1: Begripsbepaling

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • Klacht: Een schriftelijke uiting van onvrede over een opleiding of training van ZoMindful of SvMC, betreffende bejegening of bedrijfsvoering, gericht aan de klachtencommissie.
  • Klager: Degene die een training of opleiding bij ZoMindful of SvMC volgt of heeft gevolgd en een schriftelijke klacht bij de klachtencommissie heeft ingediend.
  • Beklaagde: ZoMindful of SvMC, hun trainers of medewerkers, voor zover zij een directe werkrelatie hebben of freelance worden ingehuurd.
  • Klachtbehandeling: Het onderzoek naar de oorzaak van de klacht, met een niet-juridisch afdwingbare uitspraak en een eventueel advies aan de beklaagde.
  • Klachtencommissie: Een onafhankelijke commissie ingesteld door de VMBN voor mindfulnesstrainers in Nederland of het Mindfulness Register voor mindfulness opleiders.

Artikel 2: Doelstelling klachtregeling

De klachtregeling heeft de volgende doelstellingen:

  • Recht doen aan de individuele klager en de beklaagde.
  • Waar mogelijk, gevoelens van onvrede wegnemen en streven naar herstel van de relatie tussen klager en beklaagde.
  • De kwaliteit van ZoMindful en SvMC, hun trainers en medewerkers bevorderen.

Artikel 3: Klachtprocedure

  1. Eerste stap: Intern overleg
    De klager wendt zich in eerste instantie tot een van de hoofddocenten van ZoMindful of SvMC om te proberen de klacht gezamenlijk op te lossen. ZoMindful of SvMC reageert binnen vier weken en streeft ernaar om de klacht in overleg met de beklaagde binnen twaalf weken af te handelen. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt de klager hiervan binnen vastgestelde termijnen in kennis van gesteld waarbij het uitstel wordt toegelicht; bovendien wordt er een indicatie gegeven van wanneer verwacht wordt uitsluitsel te kunnen geven.
  2. Klachtencommissie
    Indien de klacht niet onderling kan worden opgelost, kan deze schriftelijk worden ingediend bij de klachtencommissie van de VMBN in geval van een training en het Mindfulness Register in geval van een opleiding.
  3. Behandeling van de klacht
    De commissie onderzoekt de klacht en kan ZoMindful of SvMC advies geven over te nemen maatregelen. De klachtprocedure is kosteloos voor de klager. Het oordeel van de beroepsinstantie is voor ZoMindful/SvMC bindend; eventuele
    consequenties worden door ZoMindful/SvMC binnen 4 weken afgehandeld.
  4. Geheimhouding en hoor en wederhoor
    De klacht wordt vertrouwelijk behandeld. Beide partijen hebben het recht om gehoord te worden.
    5.
    Registratie en bewaartermijn
    Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van 1 jaar bewaard.